daar is ie eindelijk, blog 1 - Reisverslag uit Punda, Curaçao van Elsemieke Laset - WaarBenJij.nu daar is ie eindelijk, blog 1 - Reisverslag uit Punda, Curaçao van Elsemieke Laset - WaarBenJij.nu

daar is ie eindelijk, blog 1

Blijf op de hoogte en volg Elsemieke

10 Februari 2014 | Curaçao, Punda

Dag lieve mensen!

M'n eerste nachten en dagen zijn voorbij en wat is t heerlijk hier zeg! Ik heb een goede vlucht gehad, helaas wel anderhalf uur vertraging. Doordat het vliegtuig verkeerd stond konden we allemaal terug naar een andere gate en allemaal weer opnieuw door de douane... Beetje drama dus;)
Het vliegen viel me alles mee, ging sneller dan verwacht. Een beetje muziek geluisterd, wat gegeten en gelukkig nog wat kunnen slapen ( laten we niet spreken van de zere nek, rug en stijve benen haha). Voor we het wisten waren we geland op t warme curacao!

Als snel hadden we door dat de koffers op de verkeerde band waren gelegd dus toen we dat doorhadden, hadden we de koffers ook snel. Op het vliegveld werden we opgewacht door wereldstage en werden we met een busje naar hun bedrijf gebracht. Voor de eerste keer in aanmerking met het verkeer: ja ze rijden dus echt lomp. Eenmaal bij wereldstage aangekomen kregen we wat te drinken en konden we andere studenten leren kennen. We waren wel erg moe van de vlucht dus wilde eigenlijk zo snel mogelijk naar onze kamer.
Wel gelijk contact gemaakt met onze huisgenoten die gisteren al waren aangekomen, altijd fijn want die konden ons al het een en ander vertellen! Toen we eindelijk naar onze kamer mochten was het toch wel een beetje spannend hoe het er uit zou zien........
Maar alles valt reuze mee! Wonen in een mooi rood huisje die goed beveiligd is met hekken. Een leuk balkonnetje, grote koelkast, grote badkamer en vooral een grote kamer!! Ik had eigenlijk verwacht dat ik in een hok zou terechtkomen maar de kamer is zeker wel 17m2. Bed heeft lekker geslapen en dr hangt gelukkig een ventilator! Oftewel, ik heb niets te klagen!

De eerste avond zijn we met de huisgenoten tegenover gegeten, daghap met een biertje. En lang leven curacao, daar betaal je gewoon maar 6,5 euro voor!

Het enige nadeel van mn kamer is wel dat ik geen wifi heb. Om op mn laptop internet te krijgen zou ik maar n cafetje moeten of een restaurant waar ze wifi aanbieden (gelukkig zit er een aan de overkant).
Wel hebben we een simkaart van wereldstage gekregen. wanneer je deze activeert bij een of andere winkel kan je onbeperkt internetten voor zon 40 eurocent per dag. Dus dit gaan we wel doen natuurlijk. Dit internet is niet enorm sterk dus fotos sturen zal net gaan maar skypen via m’n telefoon zal niet lukken helaas.

Gistermiddag hebben we t stadje verkent en naar de welbekende pontjesboot. Deze stond de hele dag al open maar gelukkig was die eind van de middag dicht en konden we er overheen. Open betekend dus dat die aan de kant is gevaren zodat er boten/schepen kunnen passeren. En helaas hebben we ook de eerste regenbuien meegemaakt, en ja die waren toch nog best hard. Maar gelukkig kunnen schuilen bij de macdonald & gelijk goed de buikjes gevuld.

Ook hebben we al een huurauto gefixt, kia picanto om precies te zijn! En als t over die auto hebben.....
Ons eerste avontuur is ook weer overleefd. Gisteravond gingen we voor het eerst met onze leenauto richting zanzibar (bij pietermaai baai), iets verkeerd gereden dus onze chauffeur imke keert, merken we dat er iets niet goed is. Stappen uit: rechtervoorband lek en niet n beetje, gewoon volledig gescheurd/gebroken/geploft wat je dr ook van wilt maken. Leuk zon eerste ritje.. Wegenwacht bellen, half uurtje (reken er dus maar 1,5 u bij). Maar er waren twee reddingsengelen die onze band hebben verwisseld en ons ook nog maar zanzibar hebben gebracht! Bedankt surfboys!!

Vanmiddag hebben we lekker gechillt op Mambo beach en gelukkig heerlijk weer gehad. We hebben veel contact met twee andere stagiaires dus dat is erg fijn:) M’n eerste verkleuringen zijn toch echt te zien, helaas op sommige plekjes niet bruin maar rood. Dus nog beter insmeren Els.

Oja en we zijn erachter gekomen dat we morgen pas hoeven te beginnen met stage en niet vandaag (lekkerrr!)Dus we hopen dat we nu elke maandag vrij hebben, zou toch chill zijn :)

Ik zal proberen snel wat fotos te uploaden maar internet doet het echt niet zoals ik het wil. Succes in t kikkerlandje en als er nieuws is: ik hoor het graaag!

Kusjes uit het zonnige curacao xxxx

PS. Voor alle mensen die in mijn boek hebben geschreven, wat een mooie leuke lieve opbeurende en vooral geweldige verhalen/teksten. ( L )

• 11 Februari 2014 - 07:51

Monica Van Schenkhof:

Hoi Elsemieke,

Wat leuk om dit te volgen. Ik lees dat je het goed naar je zin hebt. Succes met je eerste stagedag!

Groetjes monica

• 11 Februari 2014 - 09:02

Mama:

haaai meissie,
    groetjes vanuit roc tiel, hopelijk mijn laatste les ;) jij zal nog wel in je bedje liggen
    Mooi verhaal geschreven, gelukkig is het uploaden gelukt en de foto's zijn veelbelovend!
    kus kus van mij

• 11 Februari 2014 - 21:02

Jenny Van Binsbergen:

Hoy Elsemieke, ik vind het erg leuk om je te volgen ,een fijne tijd!!!!!

• 12 Februari 2014 - 12:42

Din Ie Roelofsen:

Leuk om dit verslag van jou te lezen. En fijn dat je het daar leuk vind. Wij wensen je veel stageplezier. Groetjes Arend en Dinie.

• 13 Februari 2014 - 18:22

Milia:

ik ben erg jaloers op je hier regent het brrrr.
    fijn dat alles goed is gegaan en dat de kamer meevalt.
    geniet er van en wij volgen je wel.
    groetjes uit dodewaard

• 18 Februari 2014 - 05:10

Ans Van Tintelen:

Hallo Elsemieke, ook wij willen je graag een beetje volgen daar in Curacao. Heel veel plezier en doe maar mooie ervaringen op. Hartelijke groet van Peter, Reinier en Ans

• 20 Februari 2014 - 19:41

Nel Huiberts:

Hoi Elsemieke,

Dat ziet er allemaal wel erg gaaf uit hoor, en leuk om je zo te volgen.
    Veel plezier daar, maar dat zal wel lukken als ik de foto's zo zie.

Liefs uit Dojewert

• 22 Februari 2014 - 14:38

Trudie Laset:

Hoi Elsemieke,
    Ga je dit weekend weer op avontuur? Ik ben aan een nieuw blog toe want het is weer een poosje geleden dat je geschreven hebt. Fijn dat we contact hebben via de whattsapp. Dit weekend staat hier in het teken van verhuizen van Tim en Henrieke. Het is hier een geblaas en gebrom en gemiauw met die twee katers. Die kleine wil spelen maar Spooky is er nog niet klaar voor.
    Ik ga zo een avonddienst werken, kus van mij <3