het begint aardig te wennen! - Reisverslag uit Punda, Curaçao van Elsemieke Laset - WaarBenJij.nu het begint aardig te wennen! - Reisverslag uit Punda, Curaçao van Elsemieke Laset - WaarBenJij.nu

het begint aardig te wennen!

Blijf op de hoogte en volg Elsemieke

22 Februari 2014 | Curaçao, Punda

Zo er is al weer zoveel gebeurd de laatste twee weken, de dagen vliegen om alsof het uren zijn.

Ik ben nu twee weken begonnen met stage, alhoewel het nog een beetje zoeken is zal het zeker interessant worden wanneer de opdrachten eenmaal lopen. In het begin dachten we 3 grote opdrachten te krijgen maar deze week zijn we erachter gekomen dat een opdracht door de stichting wordt opgezet en wij enkel moeten helpen bij de uitvoering. Dit is een wandeltocht van ongeveer 500 mensen ( zowel diabeten als geen diabeten). Vanuit school moeten we een opdracht maken voor risicomanagement, dit gaan we koppelen aan deze wandeltocht, namelijk een calamiteitenplan. Vorig jaar zijn er bij n wandeltocht van een andere organisatie drie mensen aangereden en overleden, dit hopen wij met ons plan natuurlijk te voorkomen;)

Daarnaast moeten we een zwemmarathon organiseren om sponsorgeld binnen te halen voor Sokudi (mijn stage organisatie). Het is daarbij de bedoeling dat de zwemmers van de zwemvereniging baantjes gaan zwemmen en per baantje geld ophalen. Op die dag zullen er ook lokale celebrities zwemmen voor geld en zal het een groot gezellig feest worden. Maandag hebben we hierover onze eerste bespreking dus ik ben benieuwd!
Dat over stage want daarom heen gebeuren nog veel meer (en veel leukere :p) dingen haha.

In het weekend willen we een van de twee dagen gebruiken om iets te ondernemen, vijf maanden elk weekend op t strand liggen gaat ook wel vervelen haha.

Vorig weekend zijn we naar de struisvogelfarm geweest. Je kon ook op die beesten rijden, maar dat vonden we toch een beetje gevaarlijk. Wel mochten we ze eten geven, zoals op de fotos te zien vond ik dat een leuke bezigheid...... Niet dus haha. Al die koppen die van verschillende kanten in die bal graaide, liever niet haha.
Daarna zijn we doorgereden naar de caracasbaai, hier staat een oud ford. Deze zijn we opgeklommen en vanuit daar had je een super mooi uitzicht.

Op zondag zijn we naar de grote knip gereden, een strandje vlak bij het westpunt van het eiland. Ik kan met zekerheid zeggen dat ik nog nooit zon mooi strand/zee heb gezien. Het water was zo helder dat je je tenen kon zien al stond je tot je schouders in het water en het zand was mooi wit en super fijn. Enige nadeel was dat het ging stort regenen... Ja ook hier hebben we dat helaas al een paar keer meegemaakt.

En eindelijk leren we de weg n beetje kennen. Als we verdere stukken moeten rijden doen we alles op de kaart, zo leren we dat wel haha. Al vele malen fout gereden, terug moeten rijden, om moeten keren maar dat maakt t extra leuk wanneer we wel in een keer goed rijden haha.

Daarnaast gaat alles zn gangetje, grote supermarkt (albert heijn met het studentenmerk euroshopper, heel fijn) weten we te vinden, tanken is ons inmiddels gelukt en leren steeds meer mensen kennen. 'S avonds spelen we een spelletje (ja eline, hier doen we gewoon jungle speed:D) thuis of bij het cafe tegen over. Eten maken we steeds vaker zelf, de ene keer bij ons en de andere keer bij de patio tegenover.
Daar is ook nog n leuk verhaal over te vertellen....

Laatst zaten we met zn vieren macaroni te eten op de patio tegenover. Normaal is het daar aardig druk met mensen naar nu was er niemand. De patio is een pleintje voor alle kamers waarbij je de ingang niet kan zien omdat dat een paadje langs een gebouw is. Maar goed, wij zitten daar rustig te eten en we horen jongens bij de poort lachen en praten maar op een gegeven moment hoor je pak z'n geld, pak zn portemonnee! En ik dacht dat die jongens met elkaar aan het kloten waren dus ik eet rustig verder. Maar de andere meiden dachten daar niet zo over dus die springen als een gek op en rennen naar binnen, nou ik er maar achteraan met mn bordje eten. Ik weet toch zeker dat ik gelach bleef horen bij die jongens, wij even binnen afwachten met de lamp uit en fluisterend, toen toch maar weer naar buiten gegaan. En ja hoor de jongens waren met elkaar aan het kloten, niets aan het handje en werden goed uitgelachen. Dat ook weer meegemaakt :p.

Dit weekend willen we flamingo's gaan spotten en natuurlijk ons witte kleurtje wegwerken in de zon! Voor de rest zien we het allemaal wel!

Toch mis ik de dagelijkse gang van leven in NL wel. Niet even thuis komen in mn kamertje in nijmegen en chillen met mn huisgenoten of even kibbelen over onze dag. Niet lekker onder n warme douche stappen of de stamppot van mama eten/meenemen en opwarmen haha. Ik ben wel heel erg blij dat mama en papa eind april langskomen en dat het nu zeker is dat vriendjelief ook langskomt dan:)
Maar jullie hoeven je natuurlijk helemaal geen zorgen te maken wat het leven is hier prima, relaxt en ook hier geniet ik gelukkig goed:)

Tot de volgende blog! xxxx

Ps. Heb net gemerkt dat fotos uploaden zonder wifi niet lukt, zal ze maandag op stage uploaden!

• 23 Februari 2014 - 19:12

Johan En Nel:

Hallo Elsemieke,
    Leuk om je zo te volgen, en fijn om te lezen, dat je het zo naar je zin hebt,.
    Wat fijn voor je dat je vriendje ook overkomt.
    Blijf er met volle teugen van genieten.

Lieve groeten van ons.

• 24 Februari 2014 - 12:30

Mama:

Hoi Meissie,
    Weer een mooi verhaal geschreven! Al weet ik al veel via de WhatsApp! Hier is het een rommeltje in huis, overal staan spullen van Tim en Henrieke te wachten op de eindbestemming. Ik hoop dat vandaag de muren gespoten worden van de voor- en opkamer. Dan kan papa behangen en het plafond plaatsen. De meubels staan zolang in het cafe. Gelukkig dat we zoveel ruimte hebben om het allemaal neer te zetten. De twee katers beginnen een beetje aan elkaar te wennen, Elmo heeft de vissenkom ontdekt voor drinkwater haha. Bas is vandaag het tuinhuis aan het afmaken en morgen komt het dakleer er op, dan is het dak waterdicht. Henrieke is voor school aan het werk en we gaan zo gezellig samen eten :)
    kus kus van mij :-)

• 16 Maart 2014 - 18:55

Tante Ineke:

Hai Elsemiek,
    ik hoor het wel, wat fijn dat je het goed naar je zin heb, en leuk om je verhalen te lezen, een super eiland,
    en een belevenis voor je.
    liefs van ons!!!!!!!!!!!!!!!